Sonic Garden #4 Pozitivní kolize / Slavek Kwi, Jena Jang, Vlastislav Matoušek, Martin Režný
Jang, Kwi, Matoušek a Režný spolu v této konfiguraci a kombinaci naživo dosud nespolupracovali. V rámci projektu uni.Sol_ se pomocí mimosmyslové komunikace propojili a setkají se v přítmí stromů trojských zahrad.
Čtyři sonické bytosti po vlastních cestách chodí zahradami, aby se naladili nejen vzájemně, ale i s okolní zvukovou krajinou. Nejde o interakci; každý z hudebníků si uchová vlastní zvukovou identitu. Podaří se jim najít způsob „jak být spolu“ jiným způsobem? Speciální zvuková performance je dalším průzkumem možností, které barokní zahrady Trojského zámku současné hudbě nabízejí.
Slavek Kwi (narozen v Československu, žije v Irsku) je zvukový umělec, skladatel, cestovatel a výzkumník. Zabývá se fenomenologií vnímání, studuje zvuková prostředí a možnosti elektroakustické zvukomalby. Od počátku 90. let vystupoval jako Artificial Memory Trace, postupně pak přešel na zvukovou entitu alfa00 a od roku 2018 působí pod tímto názvem jako zástupce mezinárodního projektu uni.Sol_, zabývající se mimosmyslovou komunikací a synchronicitou. Posláním projektu je prostřednictvím naslouchání posílit naše povědomí o důležitosti lidského propojení s přírodním prostředím. Jde o vizi všezahrnujícího vesmíru, přijímajícího každý zvuk – bez ohledu na jeho zdroj, myšlenkový systém a přesvědčení.
artificialmemorytrace.bandcamp.com
unisol.bandcamp.com
alfa00.bandcamp.comJena Jang je korejská audiovizuální umělkyně působící v Praze. Zajímají ji způsoby jak vyprávět pomocí zvuku a jak tyto příběhy na duchovní rovině vizualizovat. Využívá rozšířené techniky hry na nástroje a rozsah její hlasové improvizace sahá od zpěvu přes pobrukování ke křiku. Tím směřuje k očistě, zbavuje se negativity a dochází k lehkosti. Tato energetická cirkulace je hlavním rámcem jejích kompozic, které Jena doplňuje nahrávkami zvukového prostředí ulic, přírody a náhodných harmonií ve vesmíru.
soundcloud.com/purplearsoundMartin Režný (1973 v Ostravě) hraje na elektronické nástroje a moduláry, buď sólově nebo v improvizačních sestavách (Sklo, Wohrre, Furuburasuto, OUTbetweIN) ve škále od zahlcujícího hluku až po téměř nezachytitelné zvuky (Koncert pro zvěř na ČRo Vltava). Kazety, vinyly vydává u Korobushka records.
Vlastislav Matoušek (1948) vystudoval na hudební fakultě AMU v Praze kompozici a postgraduální kurz hudební teorie. Jako stipendista Japan Foundation studoval hru na šakuhači u Kifu Mitsuhashiho v Tokiu a japonskou tradiční hudbu u prof. Osamu Yamagutiho na University of Letters v Osace. Na hudební fakultě AMU v Praze obhájil disertaci Kinetika v etnické hudbě a získal doktorát v oboru hudební teorie – teorie skladby. Přednáší etnomuzikologii na katedře teorie a dějin hudby hudební fakulty AMU v Praze a na Ústavu pro hudební vědu FF UK v Praze. Jako teoretik se zabývá hudbou mimoevropských kultur, hudební kinetikou a organologií. jako hudební publicista spolupracuje s Českým rozhlasem. Je autorem excentrických skladeb, často s účastí exotických nástrojů a elektroniky, kde uplatňuje netradiční vyjadřovací prostředky a postupy.
www.shakuhachi.cz/dilo/en/biography.htm